Katalogové číslo: | LIS000073 |
záruka: | 24 měsíců |
cena bez DPH: | 2 136,36 Kč |
Vstřikovač LPG BRC žlutý (starý typ) je specifický náhradní díl určený pro dřívější generace sekvenčních systémů vstřikování LPG (a CNG) od výrobce BRC, typicky instalovaných před rokem 2009. Jeho klíčovými identifikačními znaky jsou žlutá barva a především závitové připojení pro výstupní hadici.
U BRC vstřikovačů je barva štítku (nebo přímo těla vstřikovače) zásadním ukazatelem jeho průtokové kapacity. Žlutá barva představuje nejvyšší dostupný průtok v rámci této starší řady vstřikovačů:
Žlutý ("Super Max Type"): Tato varianta je určena pro nejvýkonnější motory. Je vhodný pro vozidla s výkonem přibližně:
Nad 40 koní (HP) na válec u atmosférických motorů.
Nad 48 koní (HP) na válec (až do 63 HP/válec) u motorů s přeplňováním (turbodmychadlem). Díky této vysoké průtokové kapacitě se žluté vstřikovače používaly v silných automobilech, nebo tam, kde bylo nutné zajistit dostatečný přísun plynného paliva i při vysokých otáčkách a zatížení motoru.
Označení "starý typ" je kritické pro odlišení od novějších variant vstřikovačů BRC (např. IN03 MY09), které mají odlišné připojení. Hlavním rozpoznávacím znakem je právě způsob připojení výstupní hadice:
Se závitem (Screw Model): Tyto vstřikovače mají na výstupu vnější závit, na který se našroubovala speciální koncovka (redukce) pro připojení hadice vedoucí k sacímu potrubí motoru. Toto provedení je odlišné od novějších typů, které používají hladký nástavec s pojistným kroužkem nebo rychloupínací matici.
Označení modelu: Často se setkáte s označením BRC IN03 GLT Super Max Yellow nebo 09SQ99020003G.
Vstřikovač funguje jako elektronicky řízený solenoidový ventil. Na základě impulsů z řídicí jednotky LPG/CNG se otevírá na přesně stanovenou dobu, aby do sacího potrubí každého válce vpustil odpovídající množství plynného paliva. Žlutá varianta s vysokým průtokem je zásadní pro udržení:
Plného výkonu motoru na plyn, i u výkonných vozidel.
Plynulého a stabilního chodu motoru v celém rozsahu otáček a zatížení.
Optimalizované spotřeby paliva, díky přesnému dávkování.
Stejně jako všechny LPG vstřikovače, i ty starší typy BRC jsou náchylné k zanesení nečistotami (zejména parafíny a olejovými zbytky z LPG). Tyto usazeniny mohou vést k:
Zpomalené odezvě vstřikovače.
Sníženému nebo nerovnoměrnému průtoku mezi válci.
Nepravidelnému chodu motoru, kolísání otáček, poklesu výkonu.
Chybovým hláškám (např. "misfire" - vynechání zážehu).
Úplnému zablokování vstřikovače.
Pro prodloužení životnosti těchto vstřikovačů je naprosto nezbytná pravidelná výměna filtru plynné fáze LPG (doporučeno každých 20 000 – 30 000 km, nebo dle doporučení výrobce systému). V případě poruchy jednoho vstřikovače je často doporučováno zkontrolovat celou sadu nebo provést profesionální čištění a kalibraci všech vstřikovačů, aby se zajistil rovnoměrný chod motoru.