Katalogové číslo: | AEB628127000 |
záruka: | 24 měsíců |
cena bez DPH: | 1 537,19 Kč |
Emulátor tlaku benzínu nastavitelný AEB628127000 je specializované elektronické zařízení od italského výrobce AEB (Alternative Fuel Electronics), určené pro vozidla přestavěná na pohon na zkapalněný ropný plyn (LPG) nebo stlačený zemní plyn (CNG). Tento emulátor je klíčový pro automobily, které jsou vybaveny senzorem tlaku benzínu na vstřikovací liště, což je běžné u moderních vozidel s přímým vstřikováním benzínu nebo u vozidel s palivovým systémem s proměnným tlakem.
U vozidel s přímým vstřikováním benzínu nebo s pokročilými systémy řízení paliva udržuje benzinové čerpadlo v nádrži a/nebo vysokotlaké čerpadlo na motoru konstantní tlak benzínu ve vstřikovací liště. Tento tlak je monitorován senzorem tlaku benzínu, jehož signál je klíčový pro benzinovou řídicí jednotku (ECU) k přesnému dávkování paliva a kontrole emisí.
Když vozidlo jede na LPG/CNG, benzinové vstřikovače jsou vypnuty. Benzin v liště se nespotřebovává, což by bez zásahu emulátoru vedlo k:
Nárůstu tlaku benzínu: Absence odběru paliva způsobí, že tlak v benzinové liště začne nekontrolovaně stoupat.
Chybovému hlášení "Check Engine" (MIL): Benzinová ECU detekuje abnormální tlak a rozsvítí varovnou kontrolku motoru, jelikož tlak mimo stanovené tolerance je považován za závadu.
Problémům s chodem motoru: I když vozidlo jede na plyn, originální ECU může na základě nesprávného tlaku benzínu provádět nežádoucí korekce, které by mohly ovlivnit plynulost chodu motoru nebo dokonce jeho startování.
Emulátor tlaku benzínu AEB628127000 se zapojuje do obvodu signálu ze senzoru tlaku benzínu na liště. Když vozidlo přepne na LPG/CNG, emulátor začne simulovat pro benzinovou ECU stálý a správný signál tlaku benzínu, přestože skutečný tlak v liště může stoupat nebo být odpojen.
Klíčovou vlastností tohoto emulátoru je jeho nastavitelnost (trimmer). To umožňuje instalačnímu technikovi doladit úroveň emulovaného signálu tak, aby dokonale odpovídala specifikacím konkrétního vozidla a zabránila detekci chyby benzinovou ECU.
Funkce emulátoru zajišťuje, že:
Kontrolka "Check Engine" zůstává zhasnutá.
Benzinová ECU nehlásí chyby související s tlakem paliva.
Systém pracuje stabilně a bez problémů, a to jak na plyn, tak i po návratu na benzín.
Tento emulátor je navržen pro použití ve vozidlech se snímačem tlaku benzínu, který má obvykle 3 nebo 4 vodiče a pracuje v rozsahu napětí 2 až 3,5 V. Je to nezbytná součást pro správnou a bezproblémovou konverzi moderních automobilů na LPG/CNG.