Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. Nesouhlasím s použitím cookies na tomto e-shopu (zobrazí se prázdná stránka).
X
počet produktů: 0
cena: 0 Kč
kontaktní formulář
chci zaslat dotaz
možnosti plateb
počítadlo přístupů
online: 0
dnes: 57
týden: 965
celkem: 111377

Hodnocení obchodu na Zboží.cz

 

 

Rychlý kontakt

Dieselgas

Diesel na LPG nebo CNG ?

      Přestavba dieselového motoru na duální palivo nafta + LPG nebo CNG je pro většinu motoristické veřejnosti, ale i firmy zabývající se přestavbami vozidel se zážehovými motory velká neznámá a většina z nich o této možnosti ani neslyšela. Použití duálního paliva je ve světě známé pod názvem Dual Fuel, říká se mu také Diesel Gas.

Jak to funguje?     

Funkce DieselGas

 

 

Na rozdíl od lpg přestavby benzínových motorů na alternativní pohon LPG kde dochází při přepnutí z původního benzínového paliva na LPG - tedy 100% z jednoho druhu paliva na druhý, u systému Dieselgas je LPG pouze přidáváno do nasávaného vzduchu a motor stále pracuje na naftu.

Přidávání LPG do směsi zpracovávané motorem má efekt v rychlejším zapálení směsi, jejím dokonalejším prohoření a tím účinějším využití energie paliva. Poměr mixování obou paliv je u každého motoru trochu jiný a jeho hodnota se výrazně mění v závislosti na okamžitém pracovním režimu motoru.

Obecně lze však říci že průměrná hodnota poměru je 20% LPG a 80% nafty. Přidávaný plyn do směsi tedy nepůsobí pouze jako levnější náhrada původního paliva - nafty, ale zároveň také jako katalyzátor dokonalejšího hoření směsi.

Dochází k rychlejšímu zapálení, ale hlavně mnohem dokonalejšímu prohoření této směsi. Během tohoto procesu může být redukována tvorba pevných částic až o 80%.

 

Plyn je skladován v nádrži stejné jako u benzínových vozidel přestavěných na LPG, tedy zkapalněný v tlakové nádobě. V kapalné formě se trubkou dopraví do splynovače ve kterém dochází k snížení tlaku kapalného plynu expanzí a následné změně skupenství z kapaliny na plyn. Dále plynový systém pracuje s nízkotlakou plynnou fází LPG která jde z reduktoru přes filtr plynné fáze do 2ks plynových vstřikovačů zn. HANA H2000, které vyfukují plyn na základě signálů z řídící jednotky plynu do sání motoru a to na sací stranu turbodmychadla pokud je jím motor vybaven. Řídící jednotka plynu pracuje na základě snímaných parametrů motoru.

Na základě těchto údajů řídící jednotka vypočítá velikost vefukované dávky pro každý okamžik podle momentálního režimu práce motoru. Toto dávkování je velmi dynamické a v základu se řídí podle naprogramované trojrozměrné mapy. Na základě teploty a tlaku plynu ECU provádí korekce vstřikované dávky tak aby dávka odpovídala množstvím i při různých teplotách a tlaku plynu (hustota/měrná hmotnost LPG). Systém je vybaven velmi přesným a rychlým snímačem teploty výfukových plynů který je zabudován do výfukového potrubí těsně za turbodmychadlem. Tento snímač "hlídá", aby nedošlo k příliš velkému zvýšení teploty výfukových splodin při případném detonačním spalování apod. Systém reaguje okamžitým omezením dávky LPG tak aby se teplota výfukových splodin vrátila do normálu.

Jaká je úspora se systémem Diesel Gas?

 

      Efekt úspory spočívá v nahrazení části množství vstřikované nafty přidávaným plynem. V praxi je tímto způsobem běžně dosahováno značnýÚspora s duálním systémem dieselgasch finančních úspor na nákladech na pohonné hmoty zejména užitkových, nákladních vozidel a také pracovních strojů. Tato úspora se pohybuje v rozmezí 10-30% v závislosti na konkrétním vozidle, použitém přídavném palivu(LPG nebo CNG) a režimu ve kterém je stroj provozován.

Proč přemýšlet o přestavbě Diesel Gas LPG nebo CNG?

      Systém DieselGas má velikou budoucnost zejména v nákladní dopravě, kde umožní dopravcům uspořit i více jak 200tis. Kč na jednom vozidle za rok. Tato významná úspora je pro ně ohromná konkurenční výhoda kterou mohou využít k zefektivnění svých zisků, nebo například k nabídce nižších cen za své služby a tím třeba získat lukrativní zakázku.

Diesel Gas LPG a CNG

Podrobnější informace o systému

duálního paliva Diesel Gas získáte na stránkách www.diesel-gas.cz. Zde naleznete mnoho reálných příkladů fungování systému Diesel Gas v praxi. Je zde také podrobně popsán princip funkce systému duálního paliva Dual Fuel(DieselGas).